lördag 12 december 2009

Regeringskansliet önskar god jul

Igår morse träffade jag en kompis på tunnelbanan. Hon satt och fyllde i ett papper.
- Vad är det för blankett, frågade jag.
- Jag jobbar ju på Regeringskansliet, och de har sagt att 150 personer ska sägas upp, så nu måste alla lämna in sin meritlista till chefen och motivera varför man är oumbärlig.
- Va?!
- Ja, det skapar ju lite dålig stämning att kanske få sparken så här innan jul. Men det värsta var sättet vi fick reda på det. På jullunchen förra veckan läste Förvaltningschefen upp en julsaga som gick typ så här: "I tomtens verkstad fanns en massa nissar som jobbade flitigt. Men nu behövdes inte alla nissar, så därför skulle 150 små nissar få sparken. Men det skulle de inte oroa sig, för nissarna som fick sparken skulle få tomte-kassa..."
- Det är ju vansinnigt!
- Jag vet, jag funderar på att tipsa Expressen.
- Ja, gör det!

Här kommer en liten julserie från Kirurgi också.


2 kommentarer:

Anonymous svenske sa...

Lägg av, du blir inte bara av med ditt jobb du blir hånad också. Varför förknippa uppsägning med jultiden, idioter. Idioter på alla punkter.

14 december 2009 kl. 00:15  
Anonymous Anonym sa...

Regeringskansliet?! Det är som taget ur en film ju! verkligheten överträffar dikten.

5 januari 2010 kl. 19:14  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida