onsdag 22 juli 2009

Telegram från Dalarna

Hela juli månad tillbringar jag på mina svärföräldrars släktgård i vid stranden till Siljan i Dalarna. En oas av stillhet, i en del av världen som härjas av besinningslösa myggbataljoner, översvämningar av bibliska mått och husvagnsturism.
Kanske befinner du, käre läsare, dig just nu mitt i någon av dessa sommarplågor, och ägnar de sista smulorna av ditt liv till den här bloggen?


Jag ägnar mig helt och hållet åt Inferno-projektet. Passande nog har jag kommit till den del av boken som utspelar sig i Österrike, där Strindberg bor med sina svärmor tillsammans med sin tvååriga dotter Kerstin... medan jag utspelar mig i Dalarna, där jag bor hos mina svärföräldrar tillsammans med min ettårige son Ivan.

Etiketter: ,

2 kommentarer:

Blogger Loka Kanarp sa...

Vad fint du bor (förutsatt att det där inte är en målad kuliss som du ställt upp framför en soptipp)!

22 juli 2009 kl. 14:13  
Blogger perliljas sa...

jag kan nästan se vårt hus där på andra sidan vattnet!

ses kanske däromkring i sommmar?
tja!

6 december 2010 kl. 23:11  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida