fredag 5 oktober 2007

Frukost och Klädpoker

Idag skulle jag och Kim snylta frukost på serieskolans (öppna)fredagsfika. Istället visade det sig vara redovisning av hela folkhögskolans kulturdagar nere i kafeterian. Sex av serieettorna hade gått en tangokurs, och var så hjärtans vackra allihopa att vi var tvungna att stanna kvar för att se dem. Dessvärre låg de sist i programmet, och vi var tvungna att genomlida den ena redovisningen värre än den andra:

Man med jeans upp till bröstvårtorna sjunger dan andersson i dubbel hastighet

Esperantogruppen läser upp glosor på esperanto utan sammanhang i tio minuter

Sygruppen har lagat en tröja och ett täcke

Man med getansikte jonglerade

Lika mycket som jag älskar serieskolan, lika mycket tycker jag att kvarnby liknar en terapiverkstad. Till sist var jag så utmattad att jag var tvungen att gå utan att ha sett de fantastiska tangopersonerna.

Den här serien är med på senaste väggisen, men den färglagda varianten har inte visats för allmänheten tidigare.

2 kommentarer:

Blogger Sara Hansson sa...

Ja du missade då sannerligen något! /Vi vackra tangotuggare

18 oktober 2007 kl. 06:28  
Blogger Kolb sa...

Det känns fortfarande som en blek uppföljare till Hannas Muhammad Ali-pärlplatta från förra året...

12 november 2007 kl. 04:25  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida