tisdag 28 juli 2009

Nyckeln till den manliga kreativiteten

Imorgon åker Ivan, My och jag tillbaka till Stockholm. Jag passade på att dokumentera vad jag hunnit uträtta sen vi kom hit.



  Här ligger alla sidorna upplagda på bordet i gammelstugan, med en brasa på betryggande avstånd.

Jag kan inte komma ihåg när jag var såhär produktiv senast, både vad gäller antalet sidan och kvalitetsnivån på teckningarna. För eftervärlden och er läsare, lämnar jag därför ingredienserna till den manliga kreativitetens festmåltid.

1. Förvärvsarbetande flickvän.

2. Litet barn att ta hand om.

3. Svärföräldrar i närheten.

4. Lantliv.

5. Vin ett par gånger i veckan, sprit en gång i månaden.



  Resultatet.

Komplettera gärna mitt utkast!

3 kommentarer:

Blogger MK sa...

jävlar vad läckert!

28 juli 2009 kl. 05:35  
Blogger Amber sa...

Eh, förstår inte riktigt vad det lilla barnet tillför - de brukar mest sluka energi.

Som feminist och gammal grupp-8 vet jag inte om förutsättningarna för kreativitet skiljer sig så mycket. Pojkvän eller man, som både arbetar och sköter hushållet, möjligen.

Otroligt kreativ har du varit i alla fall! Kul att se att du har hittat något du gillar att göra och är bra på! Har kvar någon gammal fin teckning du gjorde på mellanstadiet./ Din lärare från long way back

31 juli 2009 kl. 06:27  
Blogger Sara Hansson sa...

Men herrejevvlar! Wow! Jag vill SE!

3 september 2009 kl. 03:11  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida